Nuffnang

Jumaat, 22 Februari 2013

hidup takkan pernah habis dengan cobaaannnnn,..!!!


selamat datang,..

tiada kata seindah bahasa hanya ucapan terima kasih pada yang sudi jengok blog ini:)

hidup ini penuh dugaannya,..


aku tetap aku,..
biar apa pun rintangannya yang datang aku masih begini,perlu melalui onak dan duri yang berpanjangan,..hidup ini tiada kesudahannya,..cuaca pun selalu berubah,hujan ribut,..dan paling indah bila munculnya pelangi yang berwarna warni,..bagaimana kehidupan yang bahagianya hanya sekejap begitulah pelangi indahnya hanyalah sementara,..nikmatilah keindahan itu biar pun hadirnya hanya seminit,..


aku insan kerdil yang tak punya apa-apa,..tiada juga paras rupa,..jauh sekali harta benda,..iman di dada?,..entahlah aku sendiri tak berani mendabik dada,..terlalu cetek barangkali yang aku punya,..cuma yang pasti aku punya sekeping hati yang kadang-kadang aku sendiri tidak tahu apa mahunya,..

beginilah hidup ini,..dan hati ini juga tidak sekuat yang aku sangka,..biar ku lawannya dengan sejuta ketabahan namun kadang-kadang kalah jua dan menjunam,..
biar di bibir mengukirkan senyuman namun di hati lain pula bicaranya,..hati dengan bibir memang tidak pernah berpakat bersama,..tak pernah bersatu dan seia sekata,..bibir selalu curang dengan hati kerana bibir selalu bersatu dengan lidah dan suara,..otak pula yang menjadi pengarahnya,..




senangnya untuk berkata 'jangan pernah ada dusta antara kita' tapi hati tetap tak tega,..di dalam membebel seribu bicara sedangkan di bibir membisu seribu rasa,..rasanya semua begitu,..yang pintar juga sering memendam rasa,..sakit di jiwa di biarkan begitu saja,..kadang-kadang terlalu menjaga hati orang lain agar tak terluka,..kadang-kadang kerana tak mahu apa yang di bicara akan di tolak mentah-mentah pula,..aku selalu menjeruk rasa kerana aku tahu andai aku berlaku jujur aku akan di perlekehkan pula,..akan terdengar sindiran tajam yang maha berbisa,..jadi diam itu lebih bermakna,..

hahaha,..ini kata-kata siapa sebenarnya,..senyum untuk membuktikan bahawa kita kuat walau sebenarnya hati di dalam sudah banjir dengan air mata darah,.tak ketelaluan sangat ke?,..


entahlah! bukan nak mengeluh dengan apa yang dilalui hari-hari, cuma kadang-kadang bila diri dikuasai emosi aku lebih suka berbicara dengan pena,.walau aku tak gunakan pena,..ini bicara bisuku yang lahir dari hati,..hidup ini kadang-kadang sangat pelik,..aku selalu blurr tika aku bahagia yang sementara dan aku punya idea untuk berkata-kata saat hatiku terluka,..ada juga hikmahnyakan?,..nampak tak? betapa perancangannya untuk hidupku,..


aku tetap aku saat aku di uji dengan ujian yang bagaimana pun dan aku takkan berubah untuk jadi orang lain,..



                         szaza zaiman





    akhirnya bunga juga yang berjaya mendamaikan hatiku:)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.