Nuffnang

Selasa, 26 Februari 2013

SAMPAI BILA HARUS BEGINI??

Assalamualaikum,..

SELAMAT DATANG KE BLOGKU INI


BELAJAR dari pengalaman dan pengalaman mendewasakan kita,..kadang-kadang sebagai manusia biasa kita tidak kuat untuk terus mengharungi kehidupan yang serba mencabar ini namun kita tetap tak dapat lari dari melalui jalan-jalan yang penuh liku dan berduri.Lorong kita cuma satu dan lorong itu pula bukannya lurus,banyak simpangnya dan kadang kala ada gaung dan juram di hadapan,..

MENDAKI  DAN TERUS MENDAKI  WALAU JALAN YANG DI LALUI BEGITU LETIH DAN  TERLALU SUKAR,..APAKAN DAYA TAKDIR TELAH MENENTUKAN KEHIDUPAN KITA BEGINI,WALAU TAK RELA DAN TERPAKSA TAPI TETAP TERUS MELANGKAH DENGAN SABAR.AKU TAK PASTI SAMPAI BILA SEMUA INI AKAN TERUS MEMBURU HIDUPKU,..CUMA AKU BERHARAP AKU MASIH AKAN BERTAHAN DENGAN PENUH KETAQWAAN DAN KEIMANAN DI DADA HINGGA AKHIR HAYATKU,..JANGANLAH AKU DI LALAIKAN DAN TERUS MENGELUH DENGAN UJIAN INI,..

SUKAR SEBENARNYA UNTUK TEMPUH SEMUA INI,..TERASA HATI YANG KIAN LULUH DAN LUNYAI INI SUDAH TIDAK MAMPU LAGI MENGHADAPI,..setiap cobaan ini,..




menguasai diri sendiri,..bagaimana caranya,..bagi aku pujuklah diri sendiri,..jangan terlalu mengharap orang akan beralah dengan aku kerana aku sudah terbiasa sejak kecil begini,..kadang-kadang aku jemu juga untuk terus beralah tapi aku langsung tak ada pilihan,..


tu diaa,..bacalah sendiri ayat di atas tu,..kesimpulannya jangan cepat berputus asa,..biar apa pun halangan hidup harus di teruskan,..biar pun hati aku dah cakap omputih di dalam,..'can forgive but not forget',..nak maafkan apa?,..nak lupakan apa?,..maafkan 'dia yang selalu kecewakan hatiku tapi aku takkan pernah lupa apa yang aku pernah alami selagi akalku tak hilang,..bukan tak nak lupa tapi memang tak boleh nak lupa.







                          szaza zaiman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.