Nuffnang

Ahad, 7 Julai 2013

RAMADHAN DATANG LAGI,..SELAMAT BERTANDANG RAMADHAN BULAN SEGALA RAHMAT DAN BULAN KEAMPUNAN,.


Assalamualaikum pembuka bicara,.

Salam Ramadhan buat semua,.

Sebut pasal Ramadhan apakah persiapan kita menunggu kedatangannya bertandang.Kalau di FACEBOOK yang berniaga dah pulun promote kuih raya dan baju raya.Yang berniaga di pasar ramadhan sibuk berebut tapak.Budak-budak pula sibuk bercerita tentang mercun siapa yg paling kuat,.tunggu saja malam pertama tarawikh tentu bakal berdentum lagi,.


Setiap kali Ramadhan bertandang aku pasti bersedih hingga Ramadhan berakhir,.kenapa harus begini sedangkan Ramadhankan bulan Rahmat.Kadang-kadang aku sendiri tidak mengerti dengan diri sendiri.Mungkin setiap kali Ramadhan aku akan ingat pada keluarga,pada segala dosa dan segalanya.Hari lain bukan tak ingat cuma di bulan Ramadhan ini ingatan tu pasti berganda.

Ramadhan yang dinanti pasti akan datang cuma sempatkah kita menyambut kedatangannya untuk tahun ini?,.umur kita ni sampai bila pun kita tak pasti.Aku cuma berharap dapatlah aku sama-sama merebut pahala.Dalam diam banyak perkara wajib yang mungkin dah terabai.Yang sunat lagilah,..

Kita manusia yg takkan pernah sempurna.Kita sanggup berjaga malam melayan internet tapi sanggupkah kita berjaga malam sebulan dalam setahun untuk beribadah?,.yang namanya insan yang tak sempurna seperti aku takkan berani berjanji tapi apa yang mampu aku buat adalah berdoa moga Allah berikan aku NURHIDAYAHNYA,.aku juga ingin jadi hamba yang takkan lalai walau pun aku ini memang sering lalai,.

Ya Allah,.sesungguhnya hambamu ini terlalu cuai dan leka maka jadikanlah aku hamba yang mengingatimu saban masa,.

Ya Allah hambamu ini seringkali terlupa bahawa Engkau mengetahui segalanya.

Ya Allah berikanlah hambamu ini ketenangan minda untuk terus mengingatiMU dengan rasa syukur yang tidak terhingga.





2 ulasan:

  1. assalamualaikum kak..

    selamat berpuasa.. =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummusalam Tia,.
      Untuk Tia juga slmt berpuasa walau tahu bkl beraya awal dr org lain,..hehe,.

      Padam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.