Nuffnang

Sabtu, 22 Februari 2014

Adakalanya Kita Diuji,..Tenang menempuhi liku!

Hidup tak selalunya indah..
Cuaca tak selalunya cerah..
Adakalanya hidup menjadi suram,
Dan cuaca bakal kelam..

Tapi tidak mengapa..
Itulah resamnya dunia,.
Kita manusia yang bernyawa,.
Selagi tak diuji kita pasti akan terlupa,.
Dari mana asal kita,.


Hidup tanpa liku itu mustahil!,.sedangkan muka bumi ini pun berbukit bukau..Bila kita hanya melalui jalan lurus tanpa simpang pun bakal membosankan juga,tanpa cabaran untk ditempuh.

Aku merenung masa silam dan berfikir sejenak,untk apa aku diuji dan diuji?

Rupa2nya Allah ingin memberi aku pengalaman untk aku kongsi dalam setiap karyaku.

Aku pernah bekerja di 4 buah kilang dan berpeluang menemui beribu watak manusia.Aku sering masuk hospital dan berpeluang menemui pelbagai penderitaan di luar sana.

Rakyat Malaysia peramah belaka.Setiap kali masuk wad ramai pesakit atau pelawat suka bercerita tanpa perlu disoal.Bonus terbesar untkku.

Bermula detik ini,usah merungut bila diuji.Ada hikmahnya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.